Google Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Kundservice

Kundservice

Torsdag 8 september stänger vi kl 12 - gäller återvinningsanläggningen och Farligt Avfall på Gladö samt kundservice

Telefon: 0200-26 46 00 
Måndag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-15.

Sommartid (vecka 20 - vecka 35)
Måndag-torsdag 8-16 och fredag 8-15.

Övriga frågor: kundservice@srvatervinning.se

Just nu är det många som ringer om:

Kvartalsfakturering och taxan 2020

Från och med 1 januari 2020 går vi över till kvartalsfakturering. Årsavgiften för ditt abonnemang kommer därmed fördelas på fyra fakturor som sprids ut över året.

Mer information hittar du här

Läs mer om taxan för 2020 här

Försenad faktura - nytt förfallodatum

Fakturan som avser perioden januari-mars har blivit försenad. Därför har vi flyttat förfallodatum för fakturan till 28 februari 2020. Du kan således bortse från förfallodatumet angivet på din faktura.

Göra upp med ny ägare om faktura

Från och med 1 januari 2020 tar vi bort tjänsten där SRV hjälper till att göra upp om betalda fakturor när det sker ett ägarbyte. Det betyder att du som säljare får göra upp med den nya ägaren om eventuella fakturor.

Felsorteringsavgift

I januari 2020 gick vi ut med ett informationsbrev till samtliga privatkunder med matavfallssortering angående en felsorteringsavgift. Mer information om felsorteringsavgiften hittar du under frågor och svar/felsorteringsavgift i menyn till vänster. 

För kunder med Sorterahemma utan brunt kärl gäller brevet facket för matavfall.

När hämtar vi dina sopor? ▶

Här kan du söka på din adress och få reda på när vi kommer och hämtar dina sopor!

Driftinformation & aktuell info ▶

Här hittar du aktuell information om din sophämtning, ÅVC, öppettider m.m.

Anmäl utebliven hämtning ▶

Här kan du anmäla utebliven hämtning av hushållssopor, slam eller latrin.

Förseningar pga halka

2020-02-28: Vi har delar av körningar som står pga halka. Det gäller körningar både från igår, torsdag och idag fredag. Vi kommer att göra ett nytt försök i början av nästa vecka i hopp om isfria områden.

Hjälp din sophämtare i vinter!

2020-02-27: Vinter bjuder inte bara på vita vidder och snögubbar, den kan även ställa till det för oss som ska hämta ditt avfall och för dig som kund. Olika faktorer leder till att det kan ta längre tid än vanligt att tömma alla kärl och vi ber om både din hjälp inför varje tömning och ditt överseende om du inte får hämtat på exakt utsatt dag.

Utebliven hämtning pga halka

2020-02-27: Hämtningen av avfall står på grund av halka i följande områden:

Försenad hämtning, matavfall/restavfall i Botkyrka/Salem

2020-02-03: Kunder i Tumba, Tullinge, Salem och Rönninge som skulle fått matavfall och restavfall hämtat idag, måndag 3/2-2020 får sina kärl tömda imorgon tisdag, 4/2-2020. Kunder ombeds låta sina kärl stå framme tills de blivit tömda.