Google Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Ska du flytta?

Enligt kommunens renhållningsordning är varje fastighetsägare skyldig att ha sophämtning. I Huddinge, Haninge, Salem, Botkyrka och Nynäshamn är det SRV som står för sophämtningen.

Här kan du anmäla om du köpt eller sålt  fastighet. Passerkortet till SRVs åtta återvinningscentraler (ÅVC) slutar gälla för de som sålt sin bostad och ett nytt skickas till den nya ägaren. Vill du ha uppehåll i hämtning tar du kontakt med din kommun (för säsongshämtning senast 15 april).

Du kan även skriva ut en blankett och posta, blanketten hittar du i högerkolumnen.

OBS!
Från och med 1 januari 2020  blir det upp till dig som kund att göra upp om eventuella fakturor som är betalda med den nya ägaren. 

Vi hanterar dina personuppgifter på ett kontrollerat och säkert sätt enligt GDPR. Läs mer om hur vi använder och hanterar dina personuppgifter.

Anmäl ägarbyte
Uppgifter om tidigare fastighetsägare
Uppgifter om ny fastighetsägare
Information om fastigheten och dess användning

Observera att fritidshus som vill ha året-runt-hämtning skall ange åretrunt-bostad
Fakturafrågor
OBS! Från och med 1 oktober 2019 blir det upp till dig som kund att göra upp om eventuella fakturor som är betalda med den nya ägaren.

* Markerar fält som måste fyllas i.