Länk till startsida
Varningsmeddelande

Alla våra återvinningscentraler har stängt fredag 9 december. Välkommen tillbaka lördag 10 december. Läs mer

Varningsmeddelande

Har du fått ett vykort från oss? Här uppdaterar du dina kontaktuppgifter. Läs mer

Fakturafrågor

Vi har nyligen genomfört ett systembyte som påverkar vår fakturering.

Det här kan beröra dig som kund på följande sätt:

  • Om du vanligtvis betalar din kvartalsfaktura via autogiro behöver du betala din faktura manuellt under perioden oktober till första kvartalet 2023. Du får en pappersfaktura eller e-postfaktura av oss, om du har ansökt om e-faktura via din bank får du den digitalt. Läs mer om vad som gäller dig som autogirokund.

Nytt utseende på fakturor

Under en övergångsperiod kommer våra fakturor att se något annorlunda ut. Ny layout från och med vecka 40:

Exempel på faktura.

Fakturaperioder

Årsavgiften för ditt abonnemang fördelas på fyra fakturor som sprids ut över året.

Tabell över fakturatider 2022

Fakturaperioder 2022

Kund tillhanda

Faktura 1, januari - mars

April

Faktura 2, april - juni

Juli

Faktura 3, juli - september

Oktober

Faktura 4, oktober - december

 Januari

E-faktura

För dig som är ansluten till en internetbank erbjuder vi elektronisk faktura, så kallad e-faktura, i stället för pappersfaktura.

E-faktura skickas med samma intervall, kvartalsvis. När du loggar in på din internetbank får du ett meddelande om att du har en e-faktura att betala. Du kan se din faktura och betala den i banken. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda.

Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Den personens personnummer som är angivet hos oss som betalningsansvarig måste anges även i banken, för att det ska fungera.

Digital faktura till din e-post

Om du inte har internetbank men inte vill ha en pappersfaktura kan du ansöka om att få din faktura till din e-postadress. Kontakta kundservice så hjälper de dig.

Autogiro

Tillfälligt uppehåll för betalningar via autogiro

Vi har gått över till ett nytt system som påverkar hanteringen av inbetalningar via autogiro. Under en övergångsperiod kommer vi inte kunna erbjuda tjänsten autogiro. Du som är autogirokund hos oss idag kommer behöva betala din kvartalsfaktura för januari manuellt. Du får din faktura via post eller e-post. Om du har ansökt om e-faktura via din bank får du fortsatt en e-faktura.

Du behöver inte ansöka om autogiro på nytt. Betalning via autogiro startar igen när arbetet är klart och vi meddelar dig när det är igång igen. Du kan naturligtvis återkalla autogiromedgivandet när som helst, men då startar det inte automatiskt. Vi beräknar vara klara under första kvartalet 2023.

Autogiro är ett smidigt sätt att betala din faktura. Betalningen dras automatiskt från angivet konto på förfallodagen. Du anmäler att du önskar betala via autogiro på din internetbank.

För att ansluta dig till autogiro behöver du ha:

  • Internetbank
  • SRVs organisationsnummer 556053-7515
  • Ditt kundnummer hos SRV som finns på din faktura

Vi behöver ditt kundnummer som betalnings-ID eller kundreferens så att vi vet vem som har betalat.

Enligt lag behöver vi tala om för dig hur mycket vi kommer att dra från ditt konto, därför kommer du som autogirokund få ett utskick via brev eller e-post. Detta sker i samband med den första faktureringen.
Med hänsyn till miljön rekommenderar vi att du anger din e-postadress så att vi kan avisera dig via e-post. Ansluter du dig till autogiro via din internetbank behöver du därför kontakta oss och ange din e-postadress.

För företag: Bli fakturakund på Gladö återvinningsanläggning och Farligt avfall

Vill du bli fakturerad behöver du registrera dig först. Det är viktigt att du fyller i samtliga uppgifter för att registreringen ska kunna behandlas. SRV återvinning AB kommer att ta en kreditupplysning på ditt företag.

Blankett: Registrera dig som fakturakund (PDF) Pdf, 689.5 kB.

För leverantörer

Är du leverantör åt SRV och ska fakturera oss gäller speciella regler som du hittar på en separat sida.

Information för leverantörer

Formulär fakturafrågor

Har du fått en påminnelse och önskar en kopia på fakturan?

Fyll i formuläret så skickar vi en till dig önskad väg. Kundnummer och fakturanummer hittar du på din påminnelse. Har du inte fått någon påminnelse men önskar en fakturakopia ber vi dig kontakta kundservice.



Återbetalning av vad

Personuppgifter


Hur vill du ha fakturakopian? * (obligatorisk)
Hur vill du ha fakturakopian?








Här kan du som är privatkund och betalat för mycket få pengarna tillbaka

Fyll i alla fälten så får du pengarna insatta på ditt konto så fort vi fått in och behandlat ditt ärende.

Personuppgifter





Anledning till återbetalning:
Anledning till återbetalning:


Kontoinformation



Här kan du som företagskund som betalat för mycket få pengarna tillbaka

Fyll i alla fälten så får du pengarna insatta på ditt konto så fort vi fått in och behandlat ditt ärende.

Personuppgifter






Kontoinformation
Fyll i den information som är relevant för ditt företag.



Eventuell intern referens som ska stå på fakturan

Vi hjälper dig gärna om din faktura väcker frågetecken

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart vi fått in ditt ärende!









Hur vill du bli kontaktad? * (obligatorisk)
Hur vill du bli kontaktad?




Vanliga frågor

Snabblänkar

Uppdaterad

Följ SRV:

© SRV Återvinning AB | Org.nr: 556053-7515