Risk för kö till Sofielunds avfallsanläggning på Gladö på grund av vägarbete Läs mer
- Hem
-
Kundservice
-
Ny kund/ägarbyte
-
Formulär Anmäl ägarbyte
Ska du flytta?
Enligt kommunens renhållningsordning är varje fastighetsägare skyldig att ha sophämtning. I Huddinge, Haninge, Salem, Botkyrka och Nynäshamn är det SRV som står för sophämtningen.
Här kan du anmäla om du köpt eller sålt fastighet.
Anmälan om ägarbyte behöver vara hos oss senast fem arbetsdagar innan ägarbytet träder i kraft för att vi ska kunna debitera den nya ägaren från och med det datum som angetts på ägarbytet. E-postbekräftelsen kommer att skickas till säljarens e-postadress.
OBS! Vi fakturerar per kvartal och i efterskott. Anmäls ett ägarbyte i efterhand finns det en risk att fakturan redan är utställd på säljaren av fastigheten. Säljaren behöver då göra upp om med den nya ägaren om eventuella redan fakturerade avgifter. SRV krediterar inget i efterskott.
Anmäl ägarbyte
Uppdaterad