Nu kan du betala fakturan via autogiro igen

I samband med ett systembyte har vi inte kunnat erbjuda betalning via autogiro. Nu är tjänsten tillgänglig igen och du kan återigen betala din SRV-faktura via autogiro.

Publicerad: 2024-05-28 Uppdaterad: 2024-05-29
Hand som håller en mobil.

Om du tidigare varit autogirokund behöver du återansluta dig på nytt. Detta gör du enkelt via din Internetbank.

Då gör du så här:

  1. Logga in på din Internetbank.
  2. Gå in och gör en ny autogiroansökan till SRV återvinning AB, bankgironummer: 5934-8185.
  3. Ange ditt kundnummer som betalarnummer. Kundnumret hittar du på din senaste faktura.
  4. Klart!

Om du saknar tillgång till Internetbank

Om du inte har tillgång till Internetbank kan du fylla i och skriva ut denna ansökningsblankett. Pdf, 566 kB.

Behöver du hjälp eller saknar du ditt kundnummer kan du kontakta vår kundservice på 0200–26 46 00.

Hur lång tid tar det innan autogirot är igång?

Vi räknar med att autogirot är igång inom en till två veckor efter det att du skickat in din ansökan. Du ser att din autogiroansökan gått igenom när din första avisering kommer dig till handa.

För att vara säker på att din nästa hushållsfaktura betalas via autogiro bör du ansöka senast 10 juni. Nästa faktura skickas ut i början av juli. Detta gäller både för privatkunder i enbostadshus och fritidshuskunder.