Tillfälligt stopp för betalning via autogiro

För tillfället går det inte att betala via autogiro. Om du vanligtvis betalar din kvartalsfaktura via autogiro behöver du betala din faktura manuellt, du får en pappersfaktura eller e-postfaktura av oss.

Vi räknar med att betalning med autogiro kommer att vara igång igen till kvartalsfakturan som kommer i april 2024. Du behöver inte ansöka om autogiro på nytt. Du kan naturligtvis återkalla autogiromedgivandet när som helst om du önskar det.

Fakturaperioder

Vi fakturerar årsavgiften för ditt avfallsabonnemang kvartalsvis och i efterskott. Övriga tjänster som du beställer från oss faktureras en vecka efter utförd tjänst.

Tabell över fakturaperioder

Fakturaperiod

Kund tillhanda

Faktura 1, januari - mars

April

Faktura 2, april - juni

Juli

Faktura 3, juli - september

Oktober

Faktura 4, oktober - december

Januari


Fakturering fritidshuskunder

Fritidshuskunder faktureras i två omgångar. Perioden maj-juni faktureras i juli, resterande del faktureras i oktober.

Förutom avgiften för din tjänst betalar du även en årlig grundavgift på 1 020 kronor. 2023 delas grundavgiften lika mellan juli- och oktoberfakturan, 510 kronor på vardera.

Betalning

Du kan välja att få och betala din faktura på flera sätt.

E-faktura

För dig som är ansluten till en internetbank erbjuder vi elektronisk faktura, så kallad e-faktura, i stället för pappersfaktura. E-faktura skickas med samma intervall, kvartalsvis. När du loggar in på din internetbank får du ett meddelande om att du har en e-faktura att betala. Du kan se din faktura och betala den i banken. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda. Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Den personens personnummer som är angivet hos oss som betalningsansvarig måste anges även i banken, för att det ska fungera.

Digital faktura via Kivra

Är ansluten till en den digitala brevlådan Kivra så skickas din faktura dit. Även eventuella betalningspåminnelser kommer då till Kivra.

Faktura till din e-post

Om du inte har internetbank men inte vill ha en pappersfaktura kan du ansöka om att få din faktura till din e-postadress. Kontakta kundservice så hjälper de dig komma igång.

Vi anlitar ett företag som heter Ropo Capital för distribution av våra fakturor. Det innebär att e-postfakturor skickas ut från SRV återvinning med följande avsändaradress: systemnotifieringar@ropocapital.se.

Betalningar från utlandet

Om du befinner dig utomlands och ska betala din faktura kan du ange IBAN: SE7595000099603421101944 och BIC: NDEASESS.

Bli fakturakund (gäller företag)

Vill du bli fakturerad när du besöker Gladö återvinningsanläggning eller vår mottagning för farligt avfall behöver du registrera dig först. Det är viktigt att du fyller i samtliga uppgifter för att registreringen ska kunna behandlas. SRV återvinning AB kommer att ta en kreditupplysning på ditt företag.

Registrera dig som fakturakund på SRV återvinning AB Pdf, 689.5 kB.

För leverantörer

Är du leverantör åt SRV och ska fakturera oss gäller speciella regler.
Fakturainformation för leverantörer

Utbetalning av kreditfaktura

Har du fått en kreditfaktura från oss kan du antingen själv dra av det krediterade beloppet på nästkommande faktura, eller så fyller du i formuläret nedan för återbetalning och får pengarna insatta på ditt konto.

Har du som är privatkund fått en kreditnota?
Fyll i alla fälten och skicka in till kundservice.
Personuppgifter








Kontoinformation
Har du som företagskund fått en kreditnota?
Fyll i alla fälten och skicka in till kundservice.






Kontoinformation
Fyll i den information som är relevant för ditt företag.



Frågor om din faktura

Gäller din fråga betalning eller påminnelse, kontakta Ropo Capital på telefonnumer 010 204 57 68.

Gäller din fråga tjänst på fakturan, kontakta SRV kundservice.

Publicerad: 2023-05-30 Uppdaterad: 2024-01-08