Fakturaperioder
Vi fakturerar årsavgiften för ditt avfallsabonnemang kvartalsvis och i efterskott. Övriga tjänster som du beställer från oss faktureras en vecka efter utförd tjänst.
Tabell över fakturaperioder
Fakturaperiod | Kund tillhanda |
---|---|
Faktura 1, januari - mars | April |
Faktura 2, april - juni | Juli |
Faktura 3, juli - september | Oktober |
Faktura 4, oktober - december | Januari |
Ny avfallstaxa för 2025 har beslutats av alla fem ägarkommuner. Vilket innebär en höjning från 1 januari 2025. Alla priser kommer att uppdateras på denna webbplats inom kort.
SRVs avfallstaxa 2024 Pdf, 489.6 kB.
SRVs avfallstaxa 2023 Pdf, 466.8 kB.
Fakturering fritidshuskunder
Fritidshuskunder faktureras i två omgångar. Perioden maj-juni faktureras i juli, resterande del faktureras i oktober.
Betalning
Du kan välja att få och betala din faktura på flera sätt.
Autogiro
För att betala dina fakturor via autogiro kan du enkelt genom att logga på din internetbank och göra en ny autogiroansökan till SRV återvinning AB, bankgironummer: 5934-8185. Ange ditt kundnummer som betalarnummer. Kundnumret hittar du på din senaste faktura.
Om du saknar tillgång till internetbank
Om du inte har tillgång till internetbank kan du fylla i och skriva ut denna ansökningsblankett. Pdf, 566 kB. Länk till annan webbplats.
Behöver du hjälp eller saknar du ditt kundnummer kan du kontakta vår kundservice.
E-faktura
För dig som är ansluten till en internetbank erbjuder vi elektronisk faktura, så kallad e-faktura, i stället för pappersfaktura. E-faktura skickas med samma intervall, kvartalsvis. När du loggar in på din internetbank får du ett meddelande om att du har en e-faktura att betala. Du kan se din faktura och betala den i banken. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda. Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Den personens personnummer som är angivet hos oss som betalningsansvarig måste anges även i banken, för att det ska fungera.
Digital faktura via Kivra
Är ansluten till en den digitala brevlådan Kivra så skickas din faktura dit. Även eventuella betalningspåminnelser kommer då till Kivra.
Faktura till din e-post
Om du inte har internetbank men inte vill ha en pappersfaktura kan du ansöka om att få din faktura till din e-postadress.
Kontakta kundservice så hjälper de dig komma igång.
Vi anlitar ett företag som heter Ropo för distribution av våra fakturor. Det innebär att e-postfakturor skickas ut från SRV återvinning med följande avsändaradress: systemnotifieringar@ropocapital.se.
Bankgironummer
SRV återvinning AB 5934-8185
Betalningar från utlandet
Om du befinner dig utomlands och ska betala din faktura kan du ange IBAN: SE7595000099603421101944 och BIC: NDEASESS.
Bli fakturakund (gäller företag)
Vill du bli fakturerad när du besöker Gladö återvinningsanläggning eller vår mottagning för farligt avfall behöver du registrera dig först. Det är viktigt att du fyller i samtliga uppgifter för att registreringen ska kunna behandlas. SRV återvinning AB kommer att ta en kreditupplysning på ditt företag.
Registrera dig som fakturakund på SRV återvinning AB Pdf, 689.5 kB.
För leverantörer
Är du leverantör åt SRV och ska fakturera oss gäller speciella regler.
Fakturainformation för leverantörer
Utbetalning av kreditfaktura
Har du fått en kreditfaktura från oss kan du som företag antingen själv dra av det krediterade beloppet på nästkommande faktura, eller kontakta oss så hjälper vi dig. Du som privatperson kan kontakta oss om du vill nyttja din kreditfaktura som betalning för nästkommande faktura. Eller så fyller du i formuläret nedan för återbetalning och får pengarna insatta på ditt konto.
Frågor om din faktura
Gäller din fråga betalning eller påminnelse, kontakta Ropo på telefonnumer 010 204 57 68.
Gäller din fråga tjänst på fakturan, kontakta SRV kundservice.